Krannich Solar Sverige öppnar eget lager

Krannich Solar Sverige öppnar eget lager och lanserar dedikerad webbshop

Krannich Solar Sverige har tagit nästa steg i sin expansion på den svenska marknaden genom att öppna ett nytt eget lager i Hässleholm. Samtidigt lanserar den internationellt verksamma solcellsgrossisten en dedikerad webbshop för sina svenska kunder. Med detta lager och ett dedikerat team är Krannich övertygade om att de kan erbjuda en ännu bättre kundupplevelse.

Michael Wenngren, Krannich Sverige chef, delar sin entusiasm över denna utvidgning och säger: ”Vi är glada över att öppna vårt eget lager i Hässleholm och lansera vår nya webbshop för våra svenska kunder. Genom att ta detta steg stärker vi vår närvaro i Sverige och kan erbjuda kortare leveranstider, större flexibilitet och en förbättrad shoppingupplevelse. Vi ser fram emot att fortsätta växa och möta våra kunders behov på bästa sätt. Vi kommer ha ett att väldigt bra erbjudande lokalt i Sverige då vi har Krannich Groups styrka och erfarenhet i ryggen.”

Företaget beskriver de fördelar som förändringarna innebär för kunderna på följande sätt:

Kortare leveranstider och större flexibilitet: Genom att leverera direkt från det nya lagret i Hässleholm får kunderna de beställda varorna snabbare och grossisten kan erbjuda ännu mer skräddarsydda lösningar.

En förbättrad shoppingupplevelse i den nya webbshoppen som kommer att erbjuda följande fördelar:

-   Paket och lösningar specifikt utformade för den svenska marknaden

-  En förbättrad kundportal där gamla och nya beställningar kan hanteras av kunderna.

Dessutom planeras det redan nu att shoppen blir på svenska under de närmaste månaderna.

Lagret i Hässleholm är nu i full drift och den nya webbshoppen lanserades den 22 maj.