Krannich Solar: Nieuwe vestigingen in Kroatië en Slovenië

Internationale uitbreiding gaat door +++ Kroatië is de 30e, Slovenië de 31e vestiging +++ Onlineshoppen via de Europese webshop

Krannich Solar opent twee nieuwe vestigingen om zijn wereldwijde activiteiten verder uit te breiden. Na de recente opening van vestigingen in Amerika en Azië, ligt de focus nu op de Balkan. Krannich heeft in Kroatië zijn 30e vestiging geopend, en in Slovenië nummer 31.

"Kroatië is een spannende markt voor Krannich," zegt Mateo Markoc, die de nieuwe vestiging heeft opgezet en met zijn team ook klanten in Servië en Bosnië en Herzegovina onderhoudt. "De PV-markt is nog steeds beheersbaar, maar we zien een groot potentieel. De belangrijkste elektriciteitsleveranciers zijn oude waterkrachtcentrales. Waterkracht kan de toenemende vraag echter niet dekken. Gemiddeld hebben we 2.600 zonuren per jaar - perfect voor een sterke uitbreiding van zonne-energie in de komende jaren."

Tomaž Repas, die samen met zijn team verantwoordelijk is voor Slovenië, is net zo optimistisch: "Slovenië heeft zichzelf ambitieuze doelen gesteld en wil tegen 2033 kolenenergie definitief afschaffen en hernieuwbare energie sterk uitbreiden. Om dit te bereiken zet de overheid ook in op subsidieprogramma's, bijvoorbeeld voor PV-daksystemen met opslag en warmtepompen."

Beide landen zijn aangesloten op de Europese webshop van Krannich Solar, wat betekent dat lokale klanten toegang hebben tot het volledige portfolio en via Krannich alles kunnen kopen wat ze nodig hebben voor PV-installaties, van montagesystemen en modules tot omvormers, opslagsystemen en laadpalen.

"Als groothandel spelen we een belangrijke rol in de energietransitie. We leveren aan installateurs en zorgen voor een back-up bij leveringsproblemen of overaanbod. We bieden advies, ondersteuning en expertise. Die rol willen we wereldwijd steeds beter vervullen. De twee nieuwe vestigingen zijn een belangrijke stap in deze richting, niet alleen voor Kroatië en Slovenië, maar voor de hele Balkan-regio," zegt Jan Brunner, CSO van Krannich Solar.